Gyakran vásárolunk, öröklünk és néha bérlünk olyan ingatlant, lakást, házat, raktárt vagy garázst, amiben még mindig ott hevernek az előző tulaj hasznavehetetlen tárgyai, régi, tönkrement bútorok, konyhai és elektromos eszközök, poros szőnyegek, függönyök és sötétítők, üres dobozok, üvegek, meg egyéb dolgok. Ezektől minél hamarabb szeretne mindenki megszabadulni és mihamarabb a lomtalanítás eredményét élvezni, de ez nem olyan egyszerű. Az ilyen holmikat nem lehet kidobni a kukába, vagy csak úgy kitenni valahova. Nagyon sokszor már maga a lakásból való kihordás is nagy gondokat okoz, főleg amikor magas lépcsőkön, szűk ajtókon kell kihordani, illetve ha nincs megfelelő segítség, felszerelés. Utána még ott a kérdés, hogy hova, illetve mivel szállítsuk el ezeket. Saját kocsink nem igazán megfelelő a lomtalanítás eredményképpen felhalmozódott szemét elszállítására, mivel ehhez egy nagyobb és olyan szállítóeszközre van szükség, amelyikben biztonságosabban lehet fuvarozni.
Az is problémát okozhat, hogy hova vigyük a szemetet, mert nem mindenhol van a közelben erre alkalmas lerakó hely és nagyon hosszadalmas lehet többszöri fordulással mindent elvinni több tíz kilométerre. Manapság már a lomtalanításhoz is kaphatunk szakszerű segítséget. Kiszáll egy szakképzett csapat és gyorsan, eredményesen összeszedi, kipakolja, kihordja, felrakodja a nem kívánt tárgyakat. A tulajdonos vagy bérlő nem kell napokig cipekedjen, segítséget kérjen az elfoglalt és kevésbé elfoglalt barátaitól, ismerőseitől, nem sérül meg az esetleges balesetektől, a nehéz tárgyak hordozása miatt, valamint nem kell fájjon a feje, hogy hova szállítsa el a szemetet. Egy ilyen szervezet azt is biztosítja, hogy a megfelelő helyre szállítja a hulladékot és nem fog a kedvenc piknikező helyén találkozni a lomtalanítás által keletkezett szeméttel, tehát a környezetvédelem érdeke is előtérbe kerül. Nincs fáradozás, idegesség, stressz, váratlan események. A szakszerű lomtalanítás elvégzése után, az ügyfél feladata csak a tiszta és üres lakás átvétele lesz.