A világháló számtalan lehetőséget kínál azoknak, akik a termékeiket, szolgáltatásaikat, eseményeiket hirdetni kívánják. Ezt az opciót több platform is biztosítja, így például a sokak által használt és kedvelt Facebook is.
A Facebook hirdetés típusok sokszínűsége lehetővé teszi, hogy mindenki megtalálja a céljának elérésére legalkalmasabb népszerűsítési formát. A hirdető olyan kategóriákból választhat, mint a kép, videó, galéria, azonnali élmény, kollekció.
Ezeknek mindegyike azonos céllal rendelkezik, megjelenésük alapján könnyen megkülönböztethetőek. Azt, hogy mégis melyikre esik végül a választás, befolyásolja a hirdetéskampány célja, a hirdetett termék, a célközönség minősége.
A Facebook hirdetés típusok mindegyike azt a célt szolgálja, hogy felkeltse a weboldalra betérő emberek figyelmét, kattintásra, vásárlásra ösztönözze őket. Természetesen nem születik úgy az ember, hogy tisztában van azzal, milyen célközönséget pontosan mi is vonz, így tehát ilyenkor érdemes szakemberek segítségét is kérni.