Az online jelenlét minden internetes áruháznak és cégnek fontos. Az egésznek egy hihetetlenül lényeges részét a weboldal keresőoptimalizálás jelenti. Nem szabad ezt kihagyni, hiszen ellenkező esetben a várt eredmények biztosan elmaradnak. Miről is van szó? Nos, a Search Engine Optimization a weboldal optimalizálásának azon procedúrája, amikor az ingyenes találatok számát organikus módon növelni lehet.
A mai legismertebb és legtöbbet használt keresőmotor a Google, azonban nem szabad megfeledkezni a Bing-ről, Yahoo-ról és a YouTube-ról sem. Sajnos, aki nem törődik a weboldal keresőoptimalizálás bizonyos lépéseivel, az hatalmas hibát követ el, és már rövid időn belül megfigyelheti, ahogy a cége nem hozza azt a sikert, amit elképzelt.
Miért annyira fontos ez? Az egyik legfontosabb érv a SEO mellett a tény, hogy az emberek és ugye a potenciális kliensek napi szinten keresik a keresőmotorokkal a szolgáltatásokat és termékeket. Közel 3 milliárd emberről van szó, akik közül több százezer biztosan szeretne még többet megtudni a cég felhozataláról.
A weboldal keresőoptimalizálás fontosságát igazolja, hogy az internetes tevékenységek több mint 90%-a egy keresőmotoron kezdődik, amik másodpercenként 40 000, naponta pedig 3,5 milliárd keresést végeznek.
Mindennek az alapja a SEO ellenőrzés
Ugye a cégek szeretnének a Google találati lista első helyére feljutni. A Google helyezés és a SEO ellenőrzés elsőre igazán szimplának tűnik. Csak be kell írni a kulcsszót a keresőbe és megnézni, hogy az oldal milyen teljesítménnyel rendelkezik. Azonban ez a módszer több szempontból sem a legjobb. Ha a Google listán a vállalkozás nincs az első 10-ben, akkor több oldalon kell keresgélni.
Aki nem elég figyelmes, lehet, hogy nem veszi észre a sok találat között a saját honlapját. A SEO ellenőrzés során ugye az oldalt megannyi kifejezésre szükséges megvizsgálni. Egyes esetekben a kulcsszavak száma elérheti a 700-at is. Még egy sima, egyszerűbb oldal is legalább 120 fontos kulcsszóval rendelkezik a találati listát illetően.