Attól függően, hogy milyen termékről vagy szolgáltatásról van szó, eltérhet az árazás stratégiája. A szövegírás árak is elképesztően érdekes módon tudnak alakulni vagy kiszámolásra kerülni. Ugyanis megvalósulhat órabérben, teljesítményben, nevezetesen karakterek alapján vagy projekt alapon. Talán a projekt alapú árazás a leginkább elterjedt, illetve a karakter alapúval kevert módszer.
Nem mindegy ugyanis, hogy mekkora a projekt mérete. Mindazonáltal, ha árajánlatot kér a jövendőbeli megbízó a szövegírótól, érdemes tudatosítani, hogy mint más termékek esetében, nem szabad csak és kizárólag az árak alapján dönteni. A minőség kérdése ugyanis itt is képbe kerül, egyáltalán nem másodlagos kérdés, hogy mégis milyen színvonalú szöveget tesz le az író az asztalra.
A szövegírás árak alakulása központi kérdés minden weboldal készítésekor, nem lehet figyelmen kívül hagyni, de nem mindegy, hogy mekkora kompromisszumra vagyunk hajlandóak a minőség oltáránál. Döntésünknek hosszú távú eredménye lesz.