Ajándékot mindenki szeret kapni. Mivel ezzel a marketing szakemberek is tisztában vannak, ezért a cégek és termékeik népszerűsítéséhez gyakran használják az ajándékozást marketingeszközként.
Ehhez a kisebb-nagyobb meglepetések egész tárháza rendelkezésükre áll, amelyek akkor érik el legjobban a céljukat, ha a mindennapi életben is használhatóak. Ezért gyakori az esernyő reklámajándék tárgyként való használata, mert erre kortól és nemtől függetlenül bárkinek szüksége lehet.
Előnye, hogy viszonylag nagy felülettel rendelkezik, amin szinte bármilyen felirat, logó kényelmesen és mutatósan elhelyezhető. Az emberi gondolkodásra és lélekre különleges hatással vannak a különböző színek, ezért az esernyő reklámajándék használata nagy körültekintést igényel, amikor a megfelelő szín kerül kiválasztásra.
Azonban a kampány csakis akkor fogja beváltani a reményeket, ha gondos tervezés és előkészítés előzi meg, amiben érdemes időt szánni a megajándékozottak kor és nem szerinti összetételének elemzésére is.