Azok a vállalkozók, akik már megpróbálták a honlapjukat valamilyen formában hirdetni, tisztában vannak ennek a szakmának a buktatóival. Lényegében több százezret is el lehet költeni az online hirdetésekre anélkül, hogy a honlap láthatósági mutatója megváltozzon. A keresőoptimalizálás árak nagyban függnek attól, hogy a kulcsszavakra mekkora konkurencia van az online piacon.
Ezért kiemelten fontos, hogy amikor a honlapot ismertetni kezdik a nagyközönséggel, a folyamat elkezdése előtt egy alapos kulcsszóelemzés kell végezzenek. Aztán később ezeket a kulcsszavakat AdWords, Facebook hirdetésekre, vagy linképítésre fogják használni, az teljesen mindegy. Az a fontos ebben a folyamatban, hogy azonosítsák azokat a kifejezéseket, amelyekre elegendő kereslet van a Google keresőben. A keresőoptimalizálás árak ennek az elemzésnek az eredményétől nagymértékben függnek, a jól választott kifejezések 3-4 hónapon belül olcsó és elegendő látogatót kínál a honlap tulajdonosának.
Azt már mindenki tudja, hogy a fizetett hirdetések esetében, addig jönnek a látogatók a honlapra, amíg a hirdetések élnek, a kampány végezetével a látogatók is jelentősen elapadnak. Sajnos kevés visszatérő vásárló lesz ezekből a látogatókból, mert majdnem mindegyik a hirdetések alapján vásárol. A linképítés viszont már teljesen más alapon dolgozik. Igaz az első hónapban szinte nem is látszik, hogy dolgoznak rajta, mert gyakran több mint 30-40 napig is eltart az oldal kiértékelése a Google kereső algoritmusok számára.
Aztán beindul magától a dolog, amennyiben helyesen választották ki a kulcsszavakat, vagyis tartósan az első oldalra kerülhet a honlap. Ebben az esetben a keresőoptimalizálás árak többszörösen megtérülnek az elkövetkező hónapokban. A keresőoptimalizálás árak a linképítés keretén belül elvégzett munka ellenértéke, természetesen magasabb, ha több cikket és linket hoznak létre. A szövegírás érzékeny feladat, nemcsak a honlapra látogatókat kell értékes információval kiszolgálni, de a megfelelő kulcsszó sűrűséggel, a robotokat is csalogatni szükséges.